empirisch: het gaat niet meer om hoe het hoort, maar om wat in de praktijk werkt.
Ontwikkelingen gaan zo snel dat theorieboeken niet de juiste bron zijn. We moeten ons laten inspireren door goede voorbeelden en nieuwe mogelijkheden die we om ons heen zien. Bezorgservices mailen, sms’en en bellen ons over een pakket. Is het handig als wij ook meer media inzetten rond ons facturatieproces (of invoicetraject )?
cross-tekstueel: ideeën uit de ene tekstsoort zijn bruikbaar in een andere tekstsoort.
Zien cv’s er tegenwoordig anders uit? Laten we dan ook eens kijken of we het offertesjabloon kunnen vernieuwen. Is er een pop-upfunctie beschikbaar in Office? Dan is dat ook handig in digitale rapportages.
intergenerationeel: de grootste uitdaging is om open te blijven staan voor vernieuwing.
Je neemt ook niet meer je telefoon op met ‘Met Leontine’ als je ziet wie er belt. Zo moet je ook andere conventies blijven bevragen op hun functionaliteit. Is ‘t.a.v.’ nog nodig om post aan te laten komen? Moet er boven notulen heel groot Notulen staan als de bestandsnaam ook voldoet?