Ben ik de trainer of co-writer die je zoekt?

Communicatie klanten

Senior trainer schriftelijke communicatie en persoonlijke effectiviteit. Ondernemer, vrouw, moeder, vriendin, partner, veertiger, feministe, (Haagse) taalgebruiker. Naast kennis en expertise in taal en communicatie, zet ik al mijn levenservaring en -wijsheid in. Dat zorgt voor herkenning, humor en ontspanning. Drie succesfactoren waardoor jouw werknemers zich vrij voelen om hun uitdagingen in de ogen te zien en hun competenties optimaal in te zetten.

'Leontine is inspirerend en heerlijk menselijk. Ze ziet het mooie in iedereen. Ik denk nog vaak aan verschillende uitspraken van haar 😊 '

In cijfers:

 
  • 300+ cursisten per jaar 
  • 120+ organisaties in uiteenlopende sectoren 
  • 25 jaar ervaring als sociolinguïst, en gender- en generatiespecialist 
  • 15 jaar trainer voor ICM Opleidingen en Trainingen, waarvan 7 jaar als kerndocent van de vakgroep Schriftelijke communicatie 
  • 9,1 als gemiddelde evaluatie 

Specialties:

 
  • show dont tell 
  • praktijk van de werkvloer 
  • theorie vertalen in tips & tricks
  • scherpe analyses en concrete feedback 

 

 

'Prima op de hoogte van de huidige stand van zaken en actieve en dynamische manier van lesgeven.'

Wie schakelen mij in?

Dat zijn communicatieprofessionals en klantcontactmedewerkers met een hands-on-mentaliteit. Ze zijn toekomstgericht en niet vies van feedback. Vaak zijn het vrouwen. In ieder geval mensen die het belangrijk vinden om zichzelf steeds te vernieuwen.

Voorbeelden van persoonlijke stijl

Inspirerend, vernieuwend, praktisch

In al mijn trajecten ga ik uit van de laatste ontwikkelingen in klantcommunicatie. De continue veranderingen hierin. En nieuwe technische mogelijkheden. Wat waardeert de klant van nu? Waar klikt de huidige lezer op? Hoe maak je je teksten nóg doelgerichter? 

'Het blijft boeiend tot aan het eind van de les.'

Ik werk:

empirisch:het gaat niet meer om hoe het hoort, maar om wat in de praktijk werkt. 
Ontwikkelingen gaan zo snel dat theorieboeken niet de juiste bron zijn. We moeten ons laten inspireren door goede voorbeelden en nieuwe mogelijkheden die we om ons heen zien. Bezorgservices mailen, sms’en en bellen ons over een pakket. Is het handig als wij ook meer media inzetten rond ons facturatieproces (of invoicetraject  )? 

cross-tekstueel: ideeën uit de ene tekstsoort zijn bruikbaar in een andere tekstsoort. 
Zien cv’s er tegenwoordig anders uit? Laten we dan ook eens kijken of we het offertesjabloon kunnen vernieuwen. Is er een pop-upfunctie beschikbaar in Office? Dan is dat ook handig in digitale rapportages. 

intergenerationeel: de grootste uitdaging is om open te blijven staan voor vernieuwing. 
Je neemt ook niet meer je telefoon op met ‘Met Leontine’ als je ziet wie er belt. Zo moet je ook andere conventies blijven bevragen op hun functionaliteit. Is ‘t.a.v.’ nog nodig om post aan te laten komen? Moet er boven notulen heel groot Notulen staan als de bestandsnaam ook voldoet? 

Ik werk samen met andere inspirerende, vernieuwende en praktische vrouwen

Voor out-of-the-box vormgeving. Voor spetterende masterclasses. Voor vakinhoudelijke kruisbestuiving. Voel je vrij om ook met hen samen te werken! Klik op hun naam voor contact of bel.